Zemeljski plin z zavezo k družbeni odgovornosti in skrbi za odjemalce.

Pogosta vprašanja

V rubriki najdete odgovore na najpogostejša vprašanja naših odjemalcev.

Kaj pomenijo posamezne postavke na računu?

Za lažje razumevanje postavk na vašem mesečnem računu za zemeljski plin si oglejte razlago računa za zemeljski plin ali razlago računa za električno energijo.

Kam se obrnem, če želim izraziti reklamacijo na prispeli račun?

Najhitrejši in najbolj učinkovit način za reklamacijo na prispeli račun je, da nas kontaktirate na brezplačno telefonsko številko 080 33 00, kjer bomo skupaj ugotovili, kje se pojavlja težava, zakaj je do nje prišlo in jo skupaj rešili.

Priporočamo Vam, da si pred klicem pripravite stanje plinomera na vašem odjemnem mestu.    

Za razlago računa in posredovanje reklamacije nam lahko posredujete vprašanje tudi pisno na info@adriaplin.si ali po pošti na naslov ADRIAPLIN d.o.o., Dunajska cesta 7, 1000 Ljubljana.

Zakaj je moj račun v tem mesecu višji kot do sedaj?

Višina mesečnega računa je odvisna od količine porabljenega zemeljskega plina v tekočem mesecu, zato so lahko razlogi za večji račun v tekočem mesecu glede na prejšnjega različni.

Najpogostejši razlogi za razliko med računi so:

  • nižje temperature zraka in posledično večja poraba zemeljskega plina,
  • lahko je prišlo do sprememb cen zemeljskega plina
  • prehod v višjo CDK skupino, med letom na željo uporabnika

Kaj lahko storim, če predvidevam začasno nično porabo zemeljskega plina?

V primeru, da bo vaše stanovanje nekaj časa prazno ali se bo objekt obnavljal dlje časa in predvidevate začasno nično porabo zemeljskega plina, vam priporočamo spremenite vašo odjemno skupino v najnižjo možno, s tem se izognete stroškom odklopa, mesečno plačujete fiksni del za odjemno skupino CDK1 in z uporabno zemeljskega plina lahko pričnete spet kdajkoli. Več o tem najdete pod vprašanjem Kako spremenim predvideno letno porabo ter CDK odjemno skupino?

Obračunsko obdobje?

Za obračunsko obdobje porabe zemeljskega plina tekočega meseca se upošteva dolžina meseca, natančneje obračunsko obdobje traja med prvim in zadnjim v mesecu.

Kaj pomeni CDK odjemna skupina?

Vsak odjemalec je glede na obseg letnega odjema zemeljskega plina, ki je določen na podlagi porabe v preteklem letu in temperaturnega primanjkljaja za občino uvrščen v posamezno CDK odjemno skupino.

Skupine so razvrščene od najnižje skupine CDK01 do najvišje CDK15. Podrobneje si lahko ogledate razvrstitev CDK odjemnih skupin v razpredelnici CDK odjemnih skupin (PDF).

Kako spremeniti predvideno letno porabo ter CDK odjemno skupino?

Predvidena letna poraba je za odjemno mesto določena, glede na porabo v preteklem letu. Če menite, da bo prišlo do zmanjšanja ali povečanja porabe zemeljskega plina na vašem odjemnem mestu in se bo predvidena letna poraba spremenila, nas lahko o tem obvestite.

Pošljite nam izpolnjen obrazec za spremembo odjemne skupine CDK (PDF) pred popisnim obdobjem do 20. v mesecu na naš naslov ADRIAPLIN d.o.o., Dunajska cesta 7, 1000 Ljubljana, preko Fax: 01 432 10 93 ali preko elektronske pošte info@adriaplin.si.

Kakšen je postopek zamenjave lastnika pogodbe odjemnega mesta?

Če se znajdete v situaciji zamenjave lastnika stanovanja ali podnajemnika in bo prišlo do spremembe lastnika odjemnega mesta, je potrebno z novim lastnikom skleniti novo Pogodbo o dobavi zemeljskega plina za določeno odjemno mesto.

Najhitrejša pot je, da stopite v kontakt s podjetjem Adriaplin d.o.o., za uspešen pričetek postopka nam posredujte podatke o novem lastniku (ime in priimek, naslov in kontaktno telefonsko številko) ter primopredajno stanje na plinomeru. 

Podjetje Adriaplin d.o.o. bo na podlagi vaše zahteve poslovnemu partnerju v vaši občini podalo nalog za sklenitev pogodbene dokumentacije (Pogodbe o dostopu in Pogodbe o dobavi zemeljskega plina). Poslovni partner bo kontaktiral kontaktno osebo na posredovan kontakt in z njim se bo dogovoril za termin srečanja in skupaj bosta izpolnila potrebno dokumentacijo. 

Če želite spremembo že v tekočem mesecu je potrebno novo dokumentacijo skleniti do 20. ga v mesecu.

Kaj storim v primeru zamenjave odjemalca za isti plinomer?

Najhitrejša pot je, da stopite v kontakt s podjetjem Adriaplin d.o.o., za uspešen pričetek postopka nam posredujte podatke o novem lastniku (ime in priimek, naslov in kontaktno telefonsko številko) ter primopredajno stanje na plinomeru. 

Podjetje Adriaplin d.o.o. bo na podlagi vaše zahteve poslovnemu partnerju v vaši občini podalo nalog za sklenitev pogodbene dokumentacije (Pogodbe o dostopu in Pogodbe o dobavi zemeljskega plina). Poslovni partner bo kontaktiral kontaktno osebo na posredovan kontakt in z njim se bo dogovoril za termin srečanja in skupaj bosta izpolnila potrebno dokumentacijo. 

Če želite spremembo že v tekočem mesecu je potrebno novo dokumentacijo skleniti do 20. ga v mesecu.

Kaj je primopredajno stanje?

Primopredajno stanje je zadnje stanje porabe prejšnjega lastnika odjemnega mesta in je pomembno za obračun stroškov porabe zemeljskega plina, saj se s spremembo lastnika pogodbe za dobavo zemeljskega plina zamenja tudi plačnik stroškov za določeno odjemno mesto.

Kako preverim stanje na plinomeru

Stanje porabljenih m3 zemeljskega plina lahko odčitate na plinomeru, ki je nameščen v plinski omarici na vašem objektu. Količino porabljenih m3 zemeljskega plina predstavljajo številke na črni podlagi plinomera.

Ali lahko sami sporočamo mesečno porabo zemeljskega plina?

Mesečno sporočanje stanja plinomera je zelo priporočljivo. Stanje plinomera nam lahko sporočate mesečno od 26.v mesecu do zadnjega dne v mesecu.

Svetujemo vam, da za sporočanje stanja uporabite spletno platformo Moj Adriaplin, ki vam prinaša še mnogo več kot sporočanje stanja plinomera. Stanje nam lahko oddate tudi preko telefona na brezplačno telefonsko številko 080 33 00 vsak delovnik med 8h in 16.30h, na brezplačno tajnico za sporočanje stanja po delovnem času in med vikendi ali preko elektronske pošte info@adriaplin.si do zadnjega dne v mesecu. 

V primeru, da stanja s strani odjemalca za obračunsko obdobje ne prejmemo se obračuna ocenjena poraba na podlagi »Metodologije ocenjene porabe«, ki je stopila v veljavo 01.10.2018. Več si lahko preberete na https://www.adriaplin.si/omrezje/metodologija-za-prognoziranje-ne-dnevno-merjenih-prevzemov-uporabnikov-omrezja-zemeljskega-plina/

Ob koncu meseca decembra vas bo na odjemnem mestu obiskal popisovalec in popisal stanje plinomera.

Kako pridobim uporabniško ime in geslo za dostop do uporabniškega računa?

Za pridobitev uporabniškega imena in gesla za vstop v vašo spletno platformo Moj Adriapli vas prosimo, da nam posredujete izpolnjen obrazec "Želim dostop do uporabniškega računa".

Z naše strani boste prejeli potrebne podatke za vpis in tako boste lahko pričeli z uporabno spletne platforme Moj Adriaplin (uporabniški račun in mobilna aplikacija)

Kaj storiti v primeru izgubljenega uporabniškega imena ali gesla za uporabo Uporabniškega računa?

Izgubljeno uporabniško ime in geslo lahko ponovno pridobite. Enostavno izpolnite obrazec "Ste pozabili geslo" na naši spletni strani 

Po prejetih podatkih vam bomo poslali veljavno uporabniško ime in geslo za dostop do vaše spletne platforme Moj Adriaplin (uporabniški račun in mobilna aplikacija).

Težave z dostopom do uporabniškega računa?

Najpogostejše napake pri težavah z dostopom do uporabniškega računa izvirajo iz napačnega vpisovanja uporabniškega imena. Pri vpisovanju slednjega morate biti predvsem pozorni, da vpišete veliko črko ''K'' ter nato sledi vedno številka ''0'' in ne črka ''O''.

Če ste uporabniško ime vpisali pravilno preverite ali težave nastajajo zaradi internetne povezave, če pa tudi ta deluje brezhibno nas prosim kontaktirate na brezplačno telefonsko številko 080 33 00.

Račun sem plačal, vendar je slednji na uporabniškem računu še vedno odprt?

Med dejanskim plačilom računa za dostop do omrežja in zemeljski plin ter zaprtjem računa na uporabniških straneh je potreben določen časovni interval. Včasih se dogaja, da se ta časovni interval med plačilom in zaprtjem računa na uporabniških straneh zaradi različnih razlogov podaljša in je potreben kakšen dan več, da se to ustrezno izkaže na vaših uporabniških straneh.

V kolikor opažate, da je po nekaj dneh plačila račun še vedno odprt, nas pokličite na brezplačno telefonsko številko 080 33 00 ali izpolnite kontaktni obrazec na spletni strani, da nas opozorite na nastalo situacijo, mi pa jo bomo v najkrajšem času popravili.

Kaj mi prinaša plinski priključek?

Plinski priključek na vašem objektu vam omogoča uporabo zemeljskega plina, če do sedaj še niste uporabnik le tega. Uporaba zemeljskega plina vam poleg udobja, brezskrbnosti in topline vašega doma prinaša njegovo raznovrstno uporabo.

Kako do plinskega priključka?

Postopek priključitve na zemeljski plin je odvisen od lokacije vašega objekta. Najhitrejši odgovor, kako do plinskega priključka, boste dobili, če se sprehodite skozi korake do priključitve, ki jih najdete na povezavi.

Ali pa izpolnite obrazec za dodatno vprašanje in nam sporočite lokacijo objekta, kjer bi želeli postati uporabnik zemeljskega plina.

Kaj lahko naredim, če prehajam na drug vir ogrevanje

Ste se odločili za prehod na drug vir ogrevanja. Prosimo vas, da nam na naš elektronski naslov info@adriaplin.si ali po pošti na naslov Adriaplin d.o.o., Dunajska cesta 7, 1000 Ljubljana posredujete izpolnjen obrazec "Zahteva za odklop zemeljskega plina"

Na koga se lahko obrnem če imam s podjetjem Adriaplin d.o.o. konkretnejši spor?

V skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (ZIsRPS) (Uradni list RS, št. 81/15), ki ureja izvensodno reševanje sporov med ponudnikom in potrošnikom (gospodinjski odjem), podjetje ADRIAPLIN d.o.o. svojim gospodinjskim odjemalcem sporoča, da lahko v zvezi z domnevnimi kršitvami ponudnika pri izvajanju pogodbenih obveznosti za dostop ali dobavo zemeljskega plina ter za dobavo električne energije vložijo pobudo za začetek postopka izvensodnega reševanja potrošniških sporov (IRPS).

Podjetje ADRIAPLIN d.o.o. je za izvajalca IRPS, ki sodeluje v postopkih reševanja potrošniških sporov, pooblastilo Evropski center za reševanje sporov, Tomšičeva ulica 6, Ljubljana (telefon: 00386 8 20 56 590, elektronska pošta: info@ecdr.si.

Več informacij v zvezi s postopkom IRPS lahko gospodinjski odjemalci pridobijo na spletni strani www.ecdr.si.